• Etelä-Karjalan keskussairaalan edessä olevalle paikoitusalueelle uudet liikennejärjestelyt Read more
  • Hengitystie-infektiota sairastaville sekä COVID-riskiryhmäläisille suositellaan maskin käyttöä sosiaali- ja terveydenhuollon tiloissa Read more
Etusivu » Kanssasi vauvasta vaariin » Ikääntyneiden palvelut » Palveluohjaus ja neuvonta

Palveluohjaus ja neuvonta

Neuvontapalvelumme on koottu: Neuvontapalvelut-sivulle

Lasten ja nuorten talot 

Linkki Lasten ja​ nuorten taloje​n sivulle 

Aikuisten keskus

Linkki Aikuisten keskuksen sivulle​ 

Asiakasohjaajat hyvinvointiasemilla

Asiakasohjaajan vastaanotolle voit tulla ilman ajanvarausta. Asiakasohjaaja neuvoo ja auttaa esimerkiksi toimeentulo-, arjenhallinta- ja hyvinvointiasioissa sekä erilaisiin palveluihin liittyvissä kysymyksissä. Asiakasohjaajat auttavat myös erilaisten etuuksien hakemisessa.

Linkki hyvinvointiasemien sivuille 

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen uudet asiakkaat

Palvelunumero 05 352 2370 ma – pe ​klo 9 – 13

Linkki aikuissosiaalityön sivuille

Sosiaalipalveluiden neuvonta ja ohjaus

Lappeenrannan ja Imatran sosiaalipalveluiden neuvonta ja ohjaus kokoavat yhteen hyvinvointialueen vammais- ja vanhuspalveluiden palveluneuvonnan ja -ohjauksen. ​Toimimme ns. matalan kynnyksen periaatteella koko hyvinvointialueen alueella, jolloin saat tarkoituksenmukaista palveluohjausta ja -neuvontaa, palvelutarpeen arviointia ja jatko-ohjauksen yhdestä paikasta. Autamme myös erilaisten etuuksien hakemisessa.

Palveluohjaajat on helppo tavoittaa p​uhelimitse, sähköpostilla, asioimalla paikan päällä tai ajanvarauksella.

Linkki Sosiaalipalveluiden neuvonta ja ohjaus -sivulle​ ​

Yksityiset palveluntuottajat 

Hyvinvointialueen hyväksymiltä yksityisiltä palveluntuottajilta voit ostaa sairaanhoito- ja hoivapalveluja sekä kotihoidon tukipalveluja, kuten ateria- ja vaatehuolto, kylvetys-, siivous-, kuljetus-, saattaja- sekä sosiaalista kanssakäymistä edistäviä palveluita, joita voit tarvita suoriutuaksesi päivittäisestä arjesta.

Linkki yksityisten palveluntuottajien yhteystietoihin

Arjen avuksi

Apuväline ei ole aina iso ja raskas tuote. Apuväline voi olla pieni, arkea helpottava tuote, joka ei ole varsinainen apuväline. Hyvinvointialue on kehittänyt Arjen avuksi – konseptin. Konseptin avulla toivomme, että pienet apuvälineet löytyvät helpommin sekä kansalaisille että terveydenhuollon ammattilaisille. Hyvinvointialue tekee yhteistyötä alueen yritysten kanssa, jotta nämä pienet arjen apuvälineet olisivat jatkossa helpommin löydettävissä ja saatavilla. Neuvoja arkea helpottavista tuotteista voi tiedustella alla olevista hyvinvointialueen kanssa yhteistyötä tekevistä apteekeista ja päivittäistavarakaupoista. Löydät Arjen avuksi -tuotteita myyvät yritykset täältä Arjen avuksi tuotteita myyvät yritykset.pdf

Sovittelupalvelut

Linkki riita- ja rikosasioiden sovittelupalveluntuottajan sivuille

Customer service